Updated 14/02/2024
Symfonisch damestrio EXIT EDEN eert Frans popidool Mylène Farmer
EXIT EDEN bestaat uit Clémentine Delauney (Visions of Atlantis), Anna Brunner (League of Distortion) en Marina La Torraca (Phantom Elite). Het trio brengt ter gelegenheid van Valentijnsdag een coverversie uit van ‘Désenchantée’ van het Franse popidool Mylène Farmer. De in Frankrijk geboren Clémentine Delauney zingt het nummer in haar moedertaal.
‘Désenchantée’ is afkomstig van ‘Femmes Fatales’, het tweede studioalbum van de band. Samen met de bijbehorende videoclip wordt de luisteraar de mysterieuze wereld van Mylène Farmer binnengelokt, wat een heel nieuw spannend facet van EXIT EDEN laat zien.
Naast zes coverversies van generatie-overschrijdende superhits, is ‘Femmes Fatales’ de eerste plaat van het trio met originele nummers, op een na geschreven door Anna Brunner en Hannes Braun (Kissin' Dynamite), op ‘Dying In My Dreams’ leverde ook Marina La Torraca haar bijdrage.
EXIT EDEN: Marina La Torraca, Anna Brunner en Clémentine Delauney - Foto: Stephan Heilemann
Bitterzoete eigenzinnigheid
"Nadenkend over de reis die mij tot de vrouw heeft gemaakt die ik vandaag ben, heb ik me verdiept in de invloeden van mijn jeugd - de personen en artiesten die mijn inspiratie hebben aangewakkerd”, legt Clémentine Delauney de keuze voor ‘Désenchantée’ uit. “Onder hen ook Mylène Farmer, een popartieste wiens universum, gedachten en boodschappen ik tijdens mijn tienerjaren sterk waardeerde. Haar poëzie, eigenzinnigheid en bitterzoete kijk op het leven, met een vleugje melancholie, lieten een onuitwisbare indruk achter. Ik ben ervan overtuigd dat haar weergave van wanhoop en eenzaamheid nog steeds relevant is. In onze video-uitvoering van de song wilde ik een eerbetoon brengen aan dit iconische lied en de ongeëvenaarde artieste erachter. Ik wilde de essentie van de jaren 90 oproepen - het tijdperk waarin het nummer ontstond - en bedacht een manier om het te verbinden met het landschap van 2024 - een wereld waarin de evolutie van ons digitale leven het gevoel van isolement heeft vergroot.”